Дитина не чує
батьківських прохань чи вказівок???
Досить часто
конфлікти з дитиною виникають тоді, коли дитина не чує батьківських прохань чи
вказівок. Це може бути пов'язане з проблемою відносин між вами і дитиною.
Наприклад, коли спілкування в основному зводиться до вимог і вказівок. Тоді
дитина протестує проти цього і виявляє упертість. Чи, навпаки, коли батьки
потурають дитині, не привчають її до того, що в неї є якісь обов'язки. У той же час, важлива і форма, у якій
ми просимо дитину щось зробити.
• Позитивно формулюйте звернення до дитини.
Кажіть дитині що робити, замість того, щоб вказувати, чого не робити.
Наприклад, замість: «Не дряпайся по меблям», треба сказати: «Злізь зі столу».
• Не поєднуйте в одному проханні чи вказівці декілька.
Давайте вказівки по одній, а не всі разом. Розділяйте великі прохання чи
вказівки на декілька невеликих. Наприклад, замість: «Прибери свою кімнату»,
скажіть: «Склади кубики в коробку», «Постав взуття в шафу».
• Говоріть дитині точно, що потрібно зробити.
Замініть такі висловлення як «Будь гарним» чи «Роби правильно», більш точними,
такими як «Говори пошепки» чи «Будь ласка, сядь за стіл».
• Звертайтеся до дитини спокійно.
Діти повинні навчитися реагувати на нормальний тон голосу, а не на крик,
авторитарний тон чи благання.
• Говоріть чемно і з повагою.
Прохання і вказівки повинні бути чіткими і ясними, в них не повинно бути
неповаги до дитини. Дуже допомагає слово «будь ласка».
• Прохання і вказівки повинні бути такими, щоб дитина була здатна їх виконати. Важливо, щоб прохання і вказівки збігалися з фізичними і розумовими
можливостями дитини. Трирічна дитина не зможе зав‘язати самостійно шнурки, а
п‘ятирічна вже спроможна це зробити. Просто так дитина не стане акуратною. Якщо
до цього дитина сама не прибирала кімнату, значить в неї ще не має навичок. Її
треба спочатку навчити цьому, а потім вже вимагати допомоги у прибиранні дому.
• Використовуйте команди і накази тільки тоді, коли вони дійсно потрібні. Прямі команди повинні використовуватись тільки тоді, коли дійсно важливо, щоб
дитина їх виконала. Наприклад, в екстреній ситуації, коли хтось поранився,
потрібно щось дуже терміново зробити.
• Використовуйте вибір, коли це можливо.
Пропонуйте дитині, якщо є можливість, вибирати, що одягти – сині чи жовті
панчохи, що з'їсти на сніданок, як провести час.
• Пояснюйте, чому ви просите чи вимагаєте
Пояснення краще давати до прохання чи вказівки. Не варто їх давати між
проханням і його виконанням, оскільки діти можуть намагатися втягнути батьків у
дискусію, щоб не робити того, що батьки просять.
• Хваліть!
Не забувайте похвалити і подякувати дитину за зроблене. Адже, якщо ми просимо
про щось чужу людину, і вона виконує наше прохання, ми обов'язково говоримо їй
«спасибі». |